Kosoúhlá LED homologovaná světla pro denní svícení. Světla se
vyznačují především svojí kosoúhlou (zaoblenou) konstrukcí, která
geometricky ladí s půdorysnou konturou většiny moderních automobilů
se zaoblenou přídí. Rozměry š 182 x v 24 x h 40 mm. Světla je
vybavena elektronikou, která zajistí automatické rozsvícení po
zapnutí zapalování a zhasnutí při zapnutí potkávacích světel
vozidla. Homologace dle EHK/OSN č. 48 pod číslem E4 - 0030
Technické údaje:
- spotřeba 2 x 6 W
- napájecí napětí 12 / 24V
- v každém světle 18 vysocesvítivých LED diod typu superflux
- životnost po celou dobu provozu vozidla
- robustní vodotěsné provedení
- velice efektní bílé světlo s teplotou 6000K (jako xenony)
- světla mají vestavěný modul automatického svícení
Použití světel pro denní svícení:
V souvislosti s novými legislativními podmínkami upravujícími
provoz motorových vozidel a nařizujícími celodenní svícení je
velice aktuální náhradní osvětlení vozidel určené výhradně pro
osvětlení ve dne za nesnížené viditelnosti. Provedení a umístění
světel pro denní svícení je dáno homologačním předpisem EHK/OSN č.
48, který předepisuje vyhláška č. 341/2002 Sb. a jejich používání
se řídí zákonem č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích
pozměněným zákonem č. 411/2005 Sb. Světla pro denní svícení se
vyznačují silně rozptýleným tokem světla, který netvoří kužel jako
u běžných reflektorů. Rozptýlené světlo svým charakterem neoslňuje
protijedoucí řidiče ani neosvětluje vozovku, ale v dostatečné míře
zajišťuje zásadní podmínku bezpečného provozu "být viděn". Hlavním
přínosem těchto přídavných světel je úspora energie, neboť při
jejich používání nesvítí obrysová, potkávací ani koncová světla
vozidla. Úsporu přinese také prodloužení životnosti žárovek či
výbojek, kterou pocítí především řidiči vozidel s xenonovými
světlomety, jejichž výbojky mají sice delší životnost než běžné
žárovky, ale jejich výměna je výrazně nákladnější. Montáž světel
pro denní svícení není přestavbou vozidla ani změnou technických
údajů, a proto jejich umístění na vozidlo nepodléhá žádnému
dodatečnému schvalování ani zápisu.
Základní pravidla pro dodatečnou montáž světel pro denní svícení:
- na jedno vozidlo se montují dva kusy (jeden pár) světel
- umísťují se ve vodorovné rovině ve výšce od 250 mm do 1500 mm na
přední část vozidla
- vzdálenost světel od bočního obrysu je max. 400 mm a vzájemně
mezi světly min. 600 mm (u vozidel s šířkou menší než 1300 mm je
povolena vzájemná vzdálenost 400 mm)
- světla se musí rozsvítit automaticky po zapnutí zapalování
(nastartování motoru) a zhasnou po jeho vypnutí
- při rozsvícení obrysových světel musí světla pro denní svícení
automaticky zhasnout